Візуальні матеріали “100 облич Української революції” (карткова гра)


Завантажити у форматі pdf

Візуальні матеріали “100 облич Української революції”

22 січня 2018 року  – 100 років проголошення незалежності та День Соборності. 

Планом заходів із відзначення 100-річчя подій Української революції 1917–1921 років і вшанування пам'яті її учасників на період до 2021 року, затвердженим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2016 року № 777-р, передбачено урочисте відзначення 100-річчя проголошення незалежності Української Народної Республіки й організацію до цієї дати інформаційних, навчально-виховних, культурно-мистецьких та інших заходів. У зв’язку з цим Український інститут національної пам’яті підготував візуальні матеріали "100 облич Української революції" для можливого використання в освітньому просторі у формі карткової гри.

Пропонуємо ознайомитися з біографіями сотні видатних українців тієї доби – політиків-державників, військових діячів, освітян, науковців, митців, меценатів. Це вони в надскладних умовах розбудовували Україну, лобіювали її інтереси за кордоном, формували національні збройні сили, українізували школу і сприяли становленню Академії наук, створювали мистецькі шедеври, щедро фінансували українську справу. Завдяки ним Україна з’явилася на карті світу.

Під час підготовки візуальних матеріалів автори зверталися до авторитетних наукових джерел, зокрема праць Інституту історії України Національної академії наук України.

Матеріали можна використовувати на уроках історії України в 10 класі (під час вивчення тем про початок Української революції та боротьбу за українську державність), для підготовки до ЗНО, при проведенні тематичних виховних годин, Тижня історії, історичних, краєзнавчих фестивалів тощо.

Щоб учні краще запам’ятали 100 облич Української революції, подані матеріали можна використовувати в електронному варіанті. Сподіваємося, такий формат значно розширить творчі можливості викладача. Біографії підходять також як роздаткова наочність (у повному комплекті чи вибірково), карткова гра або в інших формах на розсуд учителя.

 

Варіанти застосування у формі карткової гри

Учасники: учні 10-х класів (на допомогу у вивченні тем, присвячених Українській революції 1917–1921 років) і 11-х (для повторення матеріалу та підготовки до ЗНО). Вчитель модерує гру. Її можна застосовувати також під час Тижня історії, інтегрованих уроків, турнірів, олімпіад, історичних, краєзнавчих фестивалів, квестів, виховних годин та інших класних і позаурочних заходів.

Ігровий комплект: до набору входять 100 карток із двома полями: поле-резюме з фотографією діяча та поле-біографія цієї постаті. Може бути доповнений таймером або пісочним годинником.

 

Як застосовувати:

Нижче пропонуємо кілька варіантів проведення гри. Залежно від обраної версії вчитель має підготувати картки – вирізати їх згідно з пунктирною лінією. Їх можна зменшувати/збільшувати, розрізати, робити двосторонніми (загнути по пунктирній лінії та склеїти) та друкувати на папері різного кольору (наприклад, на жовтому – політики-державники, на зеленому – військові, а на синьому – митці та меценати).

І варіант “Точність має значення”. Застосовуються односторонні картки. Вчитель роздає деяким учням поля-резюме, а деяким – відповідні до них поля-біографії. Учасники мають дослідити інформацію, знайти пару своєму полю та погрупуватися. Перемагає той, хто першим віднайде відповідника.

ІІ варіант “Швидкість має значення”. Застосовуються двосторонні картки. Вчитель зачитує з поля-резюме коротку інформацію про діяча, демонструє фото та запитує, про кого йдеться. Хто з учнів першим вигукнув правильну відповідь, той отримує картку та зачитує довідку з поля-біографії.

ІІІ варіант “Кількість має значення”. Застосовуються двосторонні картки. Грають дві–три команди. Вчитель зачитує з поля-резюме коротку інформацію про діяча, демонструє фото та запитує, про кого йдеться. Кожна команда почергово відповідає. У разі правильної відповіді картка дістається команді в колекцію. Переможцем стане та команда, яка збере більше карток.

ІV варіант “Професія має значення”. Грають три команди односторонніми картками, роздрукованими на папері різного кольору (наприклад, жовтий – політики-державники, зелений – військові, синій – митці та меценати). Кожна команда обирає фах діячів, чиїми картками оперуватиме. Модератор роздає командам однакову кількість полів-резюме і визначає час, за який команди мають ознайомитися з довідками і визначити, про яких діячів ідеться. Потім групи почергово презентують результат. Модератор визначає правильність відповідей і переможця – команду, яка збере найбільшу кількість “професіоналів”.

V варіант “Пам’ять має значення”. Грають три команди односторонніми картками трьох різних кольорів (жовтий – політики-державники, зелений – військові, синій – митці та меценати). Кожна команда обирає фах діячів, чиїми картками оперуватиме. Модератор роздає командам однакову кількість полів-біографій і визначає час, за який команди мають ознайомитися з біографічними довідками та максимально запам’ятати матеріал. Далі вчитель вилучає в команд картки і зачитує інформацію з відповідних полів-резюме (для ускладнення завдання варто уникнути демонстрації фотографій діячів). Команди почергово визначають, про якого їхнього фахівця говорить вчитель. Перемагає та команда, яка надала більше правильних відповідей.

Запропоновані матеріали “100 облич Української революції” є пластичною. Учитель вільний модифікувати картки та варіанти проведення гри залежно від вікових та інтелектуальних особливостей учасників, мети й умов заходів.

Сподіваємося, гра буде активатором пізнання, стимулом творчості, кристалізатором пам’яті та комунікатором відносин.

Бажаємо цікавого здобуття компетентностей і перемог!